Sunday, 9 September 2012

*manisnya berukhuwah*

bismillahirahmanirahim..
assalamualaikum wbt..

semoga teman2 semua sihat walafiat di bawah jagaan DIA yg maha ESA..

indahnya berukhuwah!!yes..ukhuwah itu sangat unik dan indah..

lahirnya rindu..
terbitnya sayang..

gembira kan..hati riang x terkata..

alhamdulillah..alhamdulillAH..segala puji hanya bagiNYA..

ramai orang kata setiap sesuatu yang terjadi terselit hikmah di sebaliknya..pastinya kan!

betul..agreed..yes..saya x dpt nak belajar dental tapi hikmah yg tersembunyi di sebaliknya x terduga dek akal..

alhamdulillah..x dpt yang dunia tapi dapat yang lebih bernilai iaitu ukhrawi..insyaALLAH..

waktu first datang usim xder mood langsung. kena plak dengan minggu orientasi yang :boring:
tapi rupa2nya ALLAH nak hadiahkan permata untukku..

ya ALLAH..x kusangka dapt berkenalan dengan seorang kakak yang berjiwa penyayang, berbudi bahasa, tersusun tutur katanya, sentiasa berbaik sangka, x jemu menasihati, kental jiwanya, kuat semangatnya untuk ad-din n peramah plak tu..lagi satu x pernah merungut dah selalu dengar akak nie ucap ALHAMDULILLAH dlm setiap perbuatannyer..
kakak nie bru jer habis diploma kat DQ..sukenrye..
hadirnya kakak nie dalam hidupku changed my life..dlu nak smyg subuh kat masjid pun malas skrg dah bley follow cket2..alhamdulillah..
time mkan akak nie selalu jer suap2..best sangat..walaupun baru kenal..sgt suker dgn akak..

malam2 sebelum tdow aer tazkirag cket2..baru kenal tapi banyak ilmu dpt belajar dari akak..

alhamdulillah..uhibbuki fillah abadan abada..

ya ALLAH rahmatilah kakak ilmi..

name akak nie pun best..nur ilmi sobirin..

seindah akhlaknya..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

rakan? kawan? teman? sahabat??

adakah itu semua sama??bagi saya sangat berbeza..

RAKAN nie minda saya kelaskan sebagai org yang kita kenal biase2 jer..

KAWAN plak orang yang kita boleh berbual santai dengan dye..

TEMAN plak orang yg selalu dengan kita siang malam..kat mner2 mesti dia ader..semua kegembiraan kita konsi dengan dia..

tapi SAHABAT nie orang yang kita kenal tapi x serapat teman..namun kat dia laa kita kongsi duka dan masalah..

itu ajer contengan kali ini..salam sayang~

No comments: